Kõige vägevam bloogh üldse maailmas tõenäoliselt

See bloog siin on selleks, et ma saaks kuulsaks ja palju raha. Siis ostan suure bmw! Ja elu on täiuslik!

reede, oktoober 20, 2006

Mersu- ja bemmivendade tölplus ametlikult tõestatud!

edit 21.10.2006: Tänu wrongparking blogi T'le sain ma nüüd kätte statistika originaalandmed ning sain lähtuvalt sellest oma edasiarendust täiendada (Aitäh, T!). Üldpilt jäi samaks, mõned varem välja jäänud automargid lisandusid edetabelisse, kuid esikohad jäid endiselt samaks.
-------------------

Wrong Parking kirjutab: Kõige suuremad ülburid - Mercedes, BMW, Audi ja VW juhid
[Diagramm näitab Wrong Parking blogis kajastatud valesti parkinute osakaalu vastavalt automargile.]
Photo @ T
-----------------

Rahva suus liikuvad legendid, et kõikse ülbemad juhid on Mercedes, BMW, Audi ja VW roolis, saab selle lihtsa statistika põhjal, mille T tegi wrongparking.blogspot.com sissekannete põhjal, vaid kinnitust.

Mida väiksem on inimese enesehinang ja mida enam ta püüab näidata kui 'kõva kutt' ta ikkagi on, seda suuremad ja kallimad masinad osta tuleb ja sead ülbemalt ka liikluses käitutakse. Suhtumine - mina olen maailm ja teist sõidan üle - on praeguseks hetkeks Eesti kodanikesse nii tugevalt sisse tambitud, et selle väljajuurimiseks läeb vaja kõvasti rohkem aega kui Eesti on taas iseseisvunud olnud.

Aga eks see arengumaa probleem olegi - kehtib vaid dzhungli seadus!
Ma viisin neid arvutusi veidi edasi. Selge on, et erinevat marki autosid liigub Eesti teedel erinev arv. No näiteks kui margiga A1 sõidab näiteks 1000 inimest ja margiga A2 100 inimest ning valesti parkinute andmebaasi on mõlemat marki autosid sattunud 5 tükki, siis on ilmselge, et margi A2 juhid on keskmiselt 10 korda tölplasemad kui margi A1 juhid, kuna margi A2 juhtidest tervelt 5% on valesti parkimisega vahele jäänud, margi A1 juhtidest aga ainult 0,5%.

Tulemused on näidatud võrdlusbaasil ehk suhtarvuna. See suhtarv näitab, mitu korda suurema tõenäosusega pargib antud margiga autot juhtiv inimene valesti võrreldes kõige väiksema tõenäosusega valesti parkiva margiga, milleks osutus Opel (täiendus 21.10.2006: tegelikult oli väikseima tõenäosusega margiks hoopis Žiguli/Lada/VAZ, aga kuna valesti oli parkinud ainult ÜKS selle margi esindaja, siis jätsin selle võrdlusandmetest välja). Statistika on esitatud 17 enamregistreeritud automargi järgi, kuna just nende markide piires on statistikaametis andmed olemas. Päris nulliga olid esindatud veel sellised levinumad automargid kui Lada (Vaz/Žiguli), Mitsubishi, Moskvitch, Renault, Volvo. Enamlevinud 17 margi seast pääses puhtana vaid Moskvitch, mis ei olnud kordagi valesti pargitud, Lada sai kirja 1 tabamuse.

Tulemused (mida suurem number, seda tölplasem juht; sulgudes on märgitud koht "edetabelis" ilma normaliseerimata ehk ilma antud margi levikut arvestamata ning valesti parkimiste arv. Kokku valesti pargitud autosid oli vaadeldud perioodil 449):
1. (1.) Mercedes-Benz: 7,0
2. (2.) BMW: 4,7
3. (9.) Citroen: 4,5
4. (6.) Toyota: 3,1
5. (3.) Audi: 2,7
6. (10.) Honda: 2,1
7. (8.) Mazda: 2,0
8. (12.) Peugeot: 1,8
9. (4.) Volkswagen: 1,6
10. (5.) Ford: 1,3
11. (11.) Nissan: 1,1
12. (7.) Opel: 1,0


1. (1, 59) Mercedes-Benz: 6,9
2. (2, 54) BMW: 4,5
3. (10, 12) Citroen: 3,8
4. (5, 31) Toyota: 3,1
5. (3, 45) Audi: 2,7
6. (17, 7) Renault 2,0
7. (8, 16) Mazda: 1,8
8. (9, 12) Honda: 1,8
9. (12, 10) Peugeot: 1,7
10. (15, 8) Volvo: 1,5
11. (4, 36) Volkswagen: 1,5
12. (6, 31) Ford: 1,2
13. (11, 11) Nissan: 1,2
14. (18, 6) Mitsubishi 1,2
15. (7, 21) Opel: 1,0
16. (26, 1) Lada: 0,05
17. (-, 0) Moskvitch: 0

Kuidas siis tulemusi nüüd tõlgendada...
Ilma normaliseerimata tulemused näitavad seda, kuidas linnapildis need margid tegelikult silma torkavad. See pole oluline, kui palju neid autosid üldse kokku liikluses on. Esikohal silmapaistvas tölpluses on selgelt Mercedes-Benz (59 valesti parkimist) ja BMW (54) juhid. Kohe nende järel Audi (45) ja Volkswagen (36).

Normaliseeritud tulemus aga näitab vastava margi juhi tegelikku kalduvust tölplusele, olenemata sellest, kui palju või vähe see liikluspildis silma torkab. Siin joonistub Mercedes-Benzi juhtide ülekaal eriti hästi välja. Huvitaval kombel jääb BMW meeste tase juba mõnevõrra selgemalt alla. Üllatuslikult tõusevad aga kõrgele kolmandale kohale kohe BMW järgi Citroeni juhid! Siin võib tunda anda statistiline viga, kuna valim on suhteliselt väike ja Citroeni üldarv samuti (ligi 8000, võrreldes näiteks BMW ligi 30.000ga).

Üks on selge, mersu- ja bemmijuhid on kõige ülbemalt valesti parkijate esinumbrid. Seda nii liikluse üldpildis kui mõttemaailma poolest. Tõenäosus, et mersuvend otsustab kaasliiklejaid arvestamata valesti parkida, on üle 5 korra ligi 6 korda suurem kui Fordi juhtidel ning üle 7 korra pea 7 korda suurem kui Opeli juhtidel. See tähendab seda, et kuigi mersusid on meie liikluses ligi 3 korda vähem kui Forde (kõige levinum mark ligi 62.192 autoga vs mersusid 20.952), pargib neid valesti Fordidest ikkagi ligi 2 korda rohkem! Rääkimata Opelist (kolmandaks levinuim mark 51.828 autoga).

Audi ja Volkswageni juhtide kirumine on mõnevõrra ülekohtusem, seda eriti Volkswageni osas. Mõlemad on liikluses küll paraku negatiivselt nähtavad (3. ja 4. kõige rohkem valesti pargitud autod), kuid juhtide mõttemaailm pole neil päris nii rikutud kui mersu- ja bemmijuhtidel. Silma torkavad nad pigem seetõttu, et neid on liikluses lihtsalt suhteliselt palju: Volkswagen oma 59.429 autoga on teiseks kõige levinum automark, Audi 41.879 autoga viieks kõige levinum. Kui levik arvesse võtta jääb Audi tölplase mõttemaailma nimekirjas viiendaks ning Volkswagen langeb lausa üheksandaks üheteistkümnendaks! Audimees pargib valesti 2,7 korda tõenäolisemalt ning Volkswageni juht kõigest 1,6 1,5 korda tõenäolisemalt kui Opeli juht. Seega, Volkswageni juhid langevad pigem suhteliste paipoiste ridadesse.

Nagu öeldud, halvasti üllatasid Citroeni juhid (3. koht normaliseeritud tabelis) ning samuti Toyota juhid (4. koht)! Toyota puhul ei saa vabanduseks kasutada ka nende vähesest levikust tingitud võimalikku statistilist viga. Toyota on seitsmendaks levinuim automark 24.800 autoga. Pargivad nad Opeli juhtidega võrreldes 3,1 korda tõenäolisemalt valesti.

Tasuks veel ära mainida järgmised automargid, mille levik on Eestis väike (ei mahu esimese 17 hulka), küll aga on nende juhtide hingel nii mõnigi valesti parkimise episood, mis samuti näitab nende automargijuhtide tölpluse suhteliselt kõrget taset:
Saab - 9 valesti parkimist (üldnimekirjas 13. koht)
Lexus - 8 valesti parkimist (üldnimekirjas 14. koht)
Seat - 6 valesti parkimist (üldnimekirjas 17. koht)


KOKKUVÕTE

Iseenesest mõistetavalt võib antud metoodika sisaldada palju küsitavusi ja ebatäpsust. Küll aga tõuseb Mercedes-Benzi ja BMW juhtide negatiivne tegevus nii selgelt esile, et väga raske on hakata peituma ainult statistiliste vigade taha. Ülejäänud markide osas võib rohkem vaidlusi tekkida. Citroenile on võibolla saatuslikuks saanud paari juhi ebakompetentne suhtumine, üldarv on neil väike ja nii paistavad üksikud lambad eriti teravalt silma. Väga positiivselt esinenud Opeli ja Fordi osas võis neile kasuks tulla nende lai levik. Subjektiivselt arvates peaks Opelite ja Fordide seas olema ka küllalt palju vanu autosid, millega võibolla enam väga aktiivselt ei liigelda. See aga tõstab nende markide maine kõrgemale. Huvitaval kombel aga ei näe pea kunagi Žigulisid või Moskvitche valesti parkimas. Muidugi, ega neid väga palju liikluseski enam näe.

Üldmulje aga on selline, et Mercedes-Benzi ja BMW soetanutel on vaja midagi endale ja teistele pidevalt tõestada ning seda ka liikluseeskirjale ning heale tavale vilistades. Enamlevinud nö rahvaautodega liiklejatel sellist enestõstmise vajadust niiväga pole ja seetõttu ei käituta ka liikluses kui ajudeta imbetsillid.

Ja kui keegi tuleb veel väitma, et mersu- ja bemmimehi asjatult ja ülekohtuselt materdatakse, siis võib ütlejaid lahkelt selle statistika juurde suunata.

P.S. Ei hakka siia metoodikat pikalt lahti kirjutama. Üritan kuhugi üles sokutada Exceli faili, milles vastavad arvutuskäigud tegin. Kes on huvitatud, see pusib sealt ise. Lingi failile panen siia tänase päeva jooksul.

P.S. Metoodikat ei hakka siia pikalt lahti kirjutama. Keda huvitab, uurib Exceli faili, kus arvutused kirjas on: valestiparkijadautod.xls (uuendatud 21.10.2006 täpsemate andmetega)

19 Comments:

  • At 20/10/06 19:36, Anonymous Anonüümne said…

    Bläää-blää-blää......

    Pikk möla eimillestki. Tegelik põhjus on suureski see, et üle kahe koha parkides või invakohal laiutades on 10x väiksem võimalus et mingi idikas su auto ära kraabib või uksega pihta lööb. Ning tõtt öelda ma osaliselt täitsa mõistan neid tegelasi. Mul on 10 aastat vana masin aga läigib ilusasti ning kogu aeg pargin kuhugi eemale. Tavaliselt autode vahel parkides tehtaks nädalaga auto välimusele üks-null ära. Tonn trahvi kalli auto omanikule on oluliselt odavam kui pidev iluravi autole.

     
  • At 20/10/06 21:14, Blogger Arrow Header said…

    ega selliseid idioot-anonüümikuid ongi liikluses liiga palju. Hakkan edaspidi käima ringi, teravaks ihutud metallteravik või halvemal juhul lihtsalt võti taskus, millega siis "meeldetuletusi" ohmakatele jätta. Võibolla kaob siis stiimul ära.

     
  • At 21/10/06 12:12, Anonymous T said…

    Wrongparkingu lehel välja toodud skeemis olid selguse huvides välja jäetud autod mis ei küündinud üle 2%.
    Sinna sisse mahtusid ka Hummer, Lexsus, Volvo ja paljud teised. sellest tulenevalt see tabeli seis ilmselt muutuks natuke kuid ilmselt ei muudaks esimest otsa.
    Juhul kui soovid siis ma võin sulle saata faili milles on kogu statistika sees.

    T

     
  • At 21/10/06 13:14, Blogger Arrow Header said…

    Tänan, T, saatsin maili wrongparking blogi üldaadressile.

     
  • At 21/10/06 13:17, Blogger BC said…

    tnx sellise teise nurga alt vaadatud statistika eest.

    ja esmakõnelejale ning teistele 'kartjatele', kes arvavad et nende autodega midagi juhtub - see ongi teiesuguste endi probleem.. ükski teist ei arvesta teistega vaid iseendaga.. ja see kui sa ei oska ise korralikult parkida ja korralikult masinasse siseneda, ilma teiste masinatele viga tegemata.. siis samamoodi teised ajuinvaliidid ei oska seda enda masinatega teha ja nii rigkuvad nii enda kui sinu masina ära.. aga sellised te ju jobud oletegi..

    ja veel - kui sa kardad nii väga et liiga tehakse su ülisuurele masinale.. siis osta väiksem masin.. ära laia.. ega see su munni suuremaks ei tee.. voodis oled sa kõva mees ka siis kui sul on jalgratas.. mitte 3milline BMW jeep..

     
  • At 21/10/06 14:38, Blogger Arrow Header said…

    Andmed uuendatud, üldpilt sama.

     
  • At 21/10/06 15:18, Anonymous busse said…

    aga selle statistika körvale vöiks vötta nt selle, palju ühte vöi teist automarki registrites meil on. vb see teeks kah veidike pilti selgemaks, et see, et bmw'sid on niipalju valesti parkimas, vb on ka bmw'sid eesti väga palju. siiski. vöttes üldist linnapilti, pole ime, et mossesid ei pargi valesti. neid pm polegi eriti liiklemas enam. seega, statistika imeb, see näitab vaid seda, et mida rohkem on konkreetseid autosid registris ja ka liikumas, seda suurem töenäosus on, et neid ka valesti pargitakse.

    muidugi, ärgem unustagem auto suurusjärkudest. loomulik, et möne s seeria vöi 7 seeria ja 5 seeria tüüp pargib kindlamalt suvalt kui 3 vöi 1 seeria juht. ego on juba nendel teise teraga :P

     
  • At 21/10/06 15:22, Blogger Arrow Header said…

    busse, ma ei saa aru, mis sul segaseks on jäänud. Täpselt seda, mida Sa kirjutad, ma just siin lehel olengi teinud! wrongparking blogis olid valesti pargitud autode statistika tehtud lihtsalt üldarvudes. Mina kõrvutasin neid arvusid registreeritud autode arvuga ja sain uued normaliseeritud tulemused. Selle järgi on mersu- ja bemmimeeste tölplus isegi paremini väljajoonistuv kui ainult valesti pargitud autode arvu arvestades! Näiteks Fordisid ja Opeleid on mõlemaid mersudest ligi 3x rohkem registreeritud, valesti on neid aga pargitud 2x vähem. Sellest on üheselt aru saada, et mersumehed pargivad oma ratsusid 6-7 korda rohkem valesti kui Fordi ja Opeli juhid!

     
  • At 22/10/06 16:17, Blogger kert said…

    Võtame ühte asja veel arvesse enne kui statistika objektiivseks kuulutame

    minu valesti pargitud hondapäkk ei kriibi eriti kellegi hinge ja seda lihtsalt ei viitsi keegi pildistada, eriti kuna ta on tihti pasane, samuti ei roni sealt karusnahkades babulja ja vastavas trimmis kuldkettidega jõmm välja

     
  • At 22/10/06 17:05, Blogger Larko said…

    Kert, Sul on osaliselt õigus. Näiteks Savisaar on juba kolmel korral Wrongparkingus eksponeeritud, sest tema peal hoitakse silma. Kui Sa aga pidevalt oma Hondapäki eriti nõmedasse kohta (näiteks kahe invaruudu vahele) topid, torkab seegi kindlasti silma ja saab varem või hiljem pildistet.

     
  • At 23/10/06 00:03, Anonymous T said…

    Mina olin see kes selle algse satistika kokku pani. Ja ma võin öelda, et sinna sai kasutatud ikka ainult pilte rikkumistest. Seega kui kedagi (näit. Savisaart)oli mingil põhjusel mitu korda näidatud. Siis statistikasse läksid ikkagi ainult individuaalsed rikkumised. Mitte see kuipalju teda oli seal näidatud. (Savisaare puhul siis kaks korda).

    Mis puutub pildistamisse, siis pildistades ma küll ei vaata kas seda või teist marki või autot on mõtet pildistada või mitte. Ainus kriteerium on, et kas autojuht vaieldamatult rikub seadust või mitte. Ehk kui tema rikkumine kui selline on kas kaheldav või vaidlustatav siis ma jätan pildid tegemata. (näiteks parkimine omaniku loal jne.) Teiseks ma jätan tegemata pildid autodest kes peatuvad parkimise keelu alas selleks, et kaupa või inimesi maha või peale laadida. Ehk siis pildid teen neist kes on parkimise keelu alas kuid mitte peatumise keelu alas kuid on seal seisnud juba mõnda aega nii et auto ümber mingit tegevust ei toimu.

    Tuli vist väga segane.


    T

     
  • At 23/10/06 00:28, Blogger Arrow Header said…

    kert, kui wrongparking oleks välja kujunenud mersu- ja bemmimeestele ära tegemise kohaks, siis ma arvan, et nende valesti parkimiste suhtarv oleks oluliselt suurem kui praegune 13% ja 12% kõigist kajastatud valesti parkimistest. Sellest lähtuvalt julgen arvata, et statistika pole olulisel määral kallutatud ning vastupidise väite korral tuleks seda tõestada. Pealegi on mersumeeste "ülekaal" teiste ees liiga suur, et seda ainult tendentslikkuse kaela veeretada.

     
  • At 25/10/06 12:19, Anonymous Anonüümne said…

    Selle uuringu autor on megasuure alaväärsuskompleksi all kannatav idikas. Vabasta end ometi piinadest, abiks süütevedelik ja tikud!

     
  • At 25/10/06 12:41, Blogger Arrow Header said…

    Lubage mul arvata: 12:19 postitanud anonüümik tegutseb tavaliselt mersu või pemmi istme ja rooli vahelise tihendina?

     
  • At 29/10/06 20:57, Anonymous Anonüümne said…

    bc, kadeduseuss närib sind?
    auto hind ei ole otseses vastavuses suurusega. ja auto hinna ja inimeste sissetuleku suhe on ka VÄGA erinev.

    kui minu tühised 50k maksnud autole jälle uksega ilus vähemalt 2-3k maksev mõlk sisse tehakse, olen ikka väga vihane. ja kui kätte saaks, siis lajataks tegijale kasvõi ise. persse.

    ja su ilus jutlus teemal teistega arvestamine sumbub ilusasti su enda suhtkoht jõmlikusse kõnepruuki ja vidakatesse näidetesse.

     
  • At 29/10/06 20:59, Anonymous Anonüümne said…

    sama anonüümik olen kes eelmine.
    täpsustamiseks, et ei sõida bmw ega mersuga. ei pargi valesti, kirun neid kes valesti pargivad.

    aga selline jutt nagu bc kommentaar, ajab ikka vihale küll.

    + wtf toimub jeesti sabariigis sellega, et pargitud autode mõlkimised enda mure on :(

     
  • At 1/11/06 16:55, Anonymous Anonüümne said…

    Noh,eks see suhtumine demob nende inimeste eneseaustust.Ja kui inimene ennast ei austa,pole tal erilist pohjust ka teistelt seda nouda.Ju neile meeldib,et moodujad esimesena neist motlevad-no on alles idioot...

     
  • At 1/11/06 17:32, Anonymous Anonüümne said…

    Vähe kaugemalt poodi marssimisega säilub ka tagumendi vorm meeldivam.
    Võibolla ongi parkimisel selle tölpluse avaldumise eelduseks see,et kere on nii käest ära,et ei jaksa perset kaugemalt lettide vahele lohistada.Rahakoti raskus ei tohiks ju ometi vastu maad suruda.Pangakaart tänapäeval nii palju ometi ei kaalu.
    Siis oleks ju lausa arusaadav see invakohale parkimine.Muidugi sel juhul on kahju,et parklates eskalaatorid masinate ukse alt algust ei saa.Teiseks versiooniks on aju veeldumine või hernetera suuruseks kuivamine.Pole ka võimatu,et masina rahast tuli puudu ja ülejäänu hangiti lihtsalt ajudoonorlusega.Loovutades ilmselt liiga suure tüki koos selle osaga,mis mõtlemisvõimet sisaldab.

     
  • At 6/2/08 23:29, Blogger Silvar said…

    olen mersu omanik. auto külje ja aknajoon ei tee just auto parkimist mugavaks. kupee suured uksed ei soodusta samuti parkimist, aga ma pole kunagi pidanud seda õigustuseks valesti parkimisele. kordi olen autost väljudes avastanud selle ebakorrektse asendi ja siis masinat kohendanud. nõustun sellega, et joonte vahel ma alati päris otse ei ole, aga invatsoonis ega kahele kohale korraga ei ole ma kunagi parkinud.
    kunagi oleks ühelt mersuvennalt lõuga saanud, kui üritasin tema masinat 2 invakoha hõivamisel pildistada. julged teha - julge tunnistada. üks tuttav omab ka mersut ja eeskujulikku liiklejat temast selle sajandi jooksul ilmselt ei saa, seega tundub see statistika õiglane.
    PS: mosse on tänu mosseliigale siiski tänavapildis olemas. mosse mees tõestab ennast teisiti, nt -28 kraadiga paugu pill(omad kogemused).
    autoga on lahe ennast välja elada, aga selleks peab olema õige aeg ja koht. paraku mersu pole just auto, millega nendesse kohtadesse minnakse...

     

Postita kommentaar

Links to this post:

Looge link

<< Home